Aktualności

          • Nasi uczniowie radnymi XI Lubuskiego Sejmiku Dziecięcego

          • „Dumni z Lubuskiego” – pod takim hasłem, 2 czerwca 2025 r., odbywały się obrady XI LubuskiegonSejmiku Dziecięcego. Tym razem w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze spotkali się uczniowie klas piątych i szóstych. Obrady rozpoczęły się wycieczką po Urzędzie Marszałkowskim. Uczniowie wraz ze swoimi opiekunami zostali zaproszeni do zwiedzania gabinetów marszałka, przewodniczącej sejmiku oraz gabinetu wojewody, w którym akurat odbywało się spotkanie władz wojewódzkich.

            Dzięki temu dziecięcy radni mogli z bliska zobaczyć jak wygląda codzienna praca samorządowca.
            Następnie wszyscy udali się do Sali Kolumnowej gdzie rozpoczęła się właściwa część obrad Sejmiku
            Dziecięcego.
            30 młodych radnych z różnych szkół podstawowych w naszym województwie zostało przywitanych przez Marszałka Województwa Marcina Jabłońskiego oraz Przewodniczącą Sejmiku Województwa Lubuskiego Annę Synowiec, którzy wręczyli uczniom zaświadczenia o wyborze na radnego.
            Naszą szkołę reprezentowali: Zuzanna Buda, uczennica kl. 6b oraz Adrian Kuc, uczeń kl. 5b. W dalszej części obrad przewodnicząca Anna Synowiec przedstawiła wszystkim obecnym informacje nt. samorządu województwa lubuskiego oraz prezentację dotyczącą atrakcji turystycznych, które następnie zostały wykorzystane w quizie rozwiązywanym przez uczniów. Obecny na sesji sejmiku Kacper Makarski, wiceprzewodniczący Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego, zachęcał młodych radnych do kontynuowania swojej aktywności w sejmiku młodzieżowym.
            Życzenia z okazji Dnia Dziecka złożyli dziecięcym radnym obecni na sali: Waldemar Sługocki – poseł na Sejm RP, Anna Chinalska – wiceprzewodnicząca sejmiku, w imieniu lubuskiego kuratora oświaty Aneta Lipowicz – dyr. Delegatury Kuratorium Oświaty w Zielonej Górze oraz w imieniu wojewody (wraz ze słodkim upominkiem) Sławomir Pawlak – dyr. Biura Wojewody Lubuskiego. Młodym radnym towarzyszyli również inni zaproszeni goście: Robert Dowhan – poseł na Sejm RP, Sebastian Ciemnoczołowski – wicemarszałek województwa, Jacek Urbański – członek zarządu województwa, Małgorzata Łukiewska – sekretarz województwa, Jarosław Dowhan – radny oraz Natalia Burdz – dyr. Biura Zamiejscowego Urzędu Marszałkowskiego.
            W trakcie obrad chętni uczniowie mogli przedstawić swoim koleżankom i kolegom dlaczego powinniśmy być „Dumni z Lubuskiego”. Również Adrian zabrał głos przekonując innych uczestników sejmiku, że należy korzystać z lasów, jezior i rzek, które posiadamy, zachęcając jednocześnie m.in. do wędkarstwa (ale złowione ryby należy wypuścić��). Obrady zakończyły się przyjęciem wspólnego stanowiska z okazji Dnia Dziecka oraz pamiątkowym zdjęciem.

            Jak zawsze udział w Lubuskim Sejmiku Dziecięcym to piękna obywatelska lekcja. Jesteśmy dumni, że kolejny już raz mogliśmy z niej skorzystać, a nasi uczniowie wykazali się odwagą by zostać radnymi.
            Tekst – Ewa Muńko; zdjęcia – lubuskie.pl

          • „Natalka i Antek w kosmosie” – matematyczna podróż wśród gwiazd

          • Uczniowie klas pierwszych zrealizowali kolejny moduł z projektu Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki. Uczniowie klasy 1 tym razem wyruszyli w niezwykłą podróż z Natalką i Antkiem w kosmos. Głównym celem zajęć było pokazanie, jak wiele wspólnego ma matematyka z kosmosem. Podczas zajęć dzieci rozwiązywały różnorodne zadania matematyczne inspirowane tematyką kosmiczną – od obliczeń związanych z podróżą rakiety, po zagadki o planetach i gwiazdach. Kolejnym krokiem było zaprojektowanie własnych rakiet, które następnie zostały wykonane z materiałów plastycznych. Kreatywność uczniów nie miała granic! Dodatkowo, dzieci wykonały makiety Układu Słonecznego, poznając przy tym nazwy i charakterystyczne cechy planet oraz ich kolejność względem Słońca.

            To była naprawdę kosmiczna przygoda! Zdjęcia i tekst Emilia Starosta

          • Dzień Dziecka w naszej szkole

          •     30.05.2025r. w naszej szkole w ramach „ Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej Część II-Fundusz Ekologii” organizowanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  odbyły się obchody Dnia Dziecka połączone z warsztatami ekologicznymi oraz pieczeniem kiełbasek ufundowanych przez Radę Rodziców.

              W wyznaczonych klasach czekała na naszych uczniów niespodzianka,               w szkole było 9 punktów, w których odbywały się warsztaty ekologiczne z wykorzystaniem zestawów Eko Box, podczas których uczniowie naszej szkoły mogli poszerzać swoją wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej. Stanowiska obsługiwali uczniowie klas 7 i 8 oraz samorząd uczniowski, wspierając swoich młodszych kolegów w podnoszeniu świadomości ekologicznej.

            Bomby nasienne".  Bomby nasienne to sposób na zazielenienie i ukwiecenie nieużytków. Bomba nasienna to kula z gliny, ziemi i nasion, które pięknie ukwiecą teren wokół szkoły a szczególnie ogródek szkolny.

            ,,Sole do kąpiel". Uczniowie własnoręcznie robili sole do kąpieli. Wybierali zapach oraz wypełnienie. Dowiedzieli się dlaczego zamiana „sklepowej” soli na własnoręcznie zrobioną jest ważna dla środowiska.

            ,,Torby ekologiczne". Warsztaty umożliwiły stworzenie własnych niepowtarzalnych wzorów przy użyciu szablonów na bawełnianych torbach wielokrotnego użytku .

            ,,Eko Biżuteria". Uczniowie sami tworzyli oryginalne, niepowtarzalne naszyjniki, bransoletki, paski, ozdoby do włosów, plecionki przy użyciu  resztek  różnobarwnych tkanin bawełnianych.

            „Eko herbata". Uczestnicy odkryli zioła z polskich łąk i pól, które wykorzystali do skomponowania swojej aromatycznej i wyjątkowej herbaty.

            ,,Eko medaliony". Na tym stanowisku uczestnicy dowiedzieli się, że unikalne ozdoby biżuteryjne lub elementy wyposażenia wnętrz w pełni z ekologicznych materiałów mają wpływ na redukcję CO2 i redukcję odpadów.

            ,,Eko breloki". Uczniowie poznali jak pomysłowo wykorzystać niepotrzebne materiały, przecież przez recykling zmniejsza się ilość niepotrzebnych odpadów i zanieczyszczenie powietrza.

            ,,Eko magnesy". Uczestnicy mieli okazję wziąć udział w tworzeniu ekologicznych magnesów na lodówkę. Ponieważ dbanie o środowisko to również rozważne zakupy dokonywane zgodnie z potrzebami.

            ,,Koło fortuny" uczniowie mieli możliwość sprawdzić i utrwalić wiedzę oraz zakodować poprawne nawyki w zakresie ochrony powietrza i ogólnej ochrony śroowiska zdobytą na pikniku

            Monika Dziubińska i Barbara Kubaś 

          • Szóstoklasiści na fali – Szczecin i Międzyzdroje zdobyte!

          • W dniach 29 – 30  maja klasy 6a i 6b wzięły udział w dwudniowej wycieczce szkolnej do Szczecina i Międzyzdrojów. Program wyjazdu był bardzo bogaty i dostarczył uczniom wielu wrażeń oraz ciekawych doświadczeń.

            Pierwszego dnia uczniowie zwiedzili nowoczesne Morskie Centrum Nauki w Szczecinie, gdzie mogli samodzielnie eksperymentować, poznawać tajemnice morza i zdobywać wiedzę w interaktywny sposób. Następnie udali się do podziemnych schronów z czasów II wojny światowej, gdzie poznali historię Szczecina i realia życia podczas wojny. Dzień zakończył się spacerem po reprezentacyjnych Wałach Chrobrego, z których rozciągał się piękny widok na Odrę.

            Drugiego dnia wycieczki uczniowie pojechali do Międzyzdrojów. Spacerowali brzegiem morza, zbierali muszelki i cieszyli się piękną pogodą. Odwiedzili też słynne molo, gdzie zrobili pamiątkowe zdjęcia. Największą atrakcją tego dnia był rejs katamaranem po krainie 44 wysp, podczas którego uczniowie mogli podziwiać malownicze widoki i posłuchać ciekawostek o regionie.

            Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, uczniowie szczęśliwie wrócili do domu, zabierając ze sobą wiele niezapomnianych wspomnień.

            Tekst i zdjęcia - Bożena Dąbrowska.

          • Pomagamy Ziemi - misja ratunkowa escape room

          • W maju klasy 7-8 podzielone na drużyny rozwiązywały zadania związane z ekologią. Każda z drużyn miała 8 misji do spełnienia:

            1. Segregacja odpadów
            2. Bracia mniejsi
            3. Oszczędzanie wody
            4. Oszczędzanie prądu
            5. Wielorazowe torby
            6. Recykling
            7. Zdrowy tryb życia
            8. Ochrona przyrody

            Po rozwiązaniu zadania, drużyna otrzymywała sprawność i kolejne zadanie. Zdobywane sprawności były plastrami, które zalepiały dziury na naszej planecie powstałe przez degradacje środowiska.  Było mnóstwo emocji, ale nasi uczniowie świetnie sobie radzili z zagadkami. Jednym słowem młodzież ma ogromną wiedzę o ekologii, troszczy się o przyszłość Ziemi i chroni otaczającą przyrodę.